zondag 8 juli 2012

Met gemak over de drempel

Met gemak over de drempel

De hemel is beschilderd met een wolkendek
Vol van kleuren en abstracte vormen
En ik weet niet of het de zon betreft
Moge het de hele nacht zo blijven stormen

Wervelwind met bladeren door de lucht vliegend
Regendruppels die neerdalen op de voorruit
Mij als nakomeling in slaap wiegend
Er is sprake van kalmte maar ik hoor luid

Hoe plezier zijn stempel drukt
En nagalmt van de melodie van vriendschap
Dat de auto met gemak over de drempel wordt gedrukt
Geluk valt niet te serveren op een dienblad

Dit is wij, dit is nu en we belichamen eenzelfde
Organisme dat geen naam aan hoeft te nemen
Grenzeloos overstijgen we kaders of helften
En doorbreken we blokkades en problemen

Want wat ik weet kan geen geheim blijven
Dat we kunnen rijden, remmen, arriveren
Maar mocht subtiliteit ooit nog verstijven
Weet dat ik de band eeuwig zal waarderen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten